You Are here: Home Новини КЗК глоби "Близу" за нелоялна конкуренция.

21 -September -2017

КЗК глоби "Близу" за нелоялна конкуренция.

ПДФ

КЗК глоби „Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД (която предлага кабелна телевизия и интернет под марката Blizoo) в размер на 887 260 лв. (1% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2013 г.), съобщиха от комисията.

Производството е образувано по повод на постъпил сигнал от потребител относно предлаганата от компанията в края на 2012 г. пакетна услуга (телевизия и интернет) заедно с бонус пакет спортни програми „HD Super Sport“ (5 спортни и 2 други програми) с промоционални цени за срока на договора (12/18-месечен).

В сигнала се посочва, че причината за сключване на договор за 18 месеца за предоставяне на пълния пакет е наличието на рекламиран и предлаган допълнителен пакет програми „HD Супер Спорт“, който към момента на сключване на договора - октомври 2012 г., включва 7 програми, от които пет с предимно спортно съдържание.


Потребителят пояснява, че впоследствие в периода до юли 2013 г. от страна на доставчика на услугата са направени редица промени в предлаганите канали от основния пакет цифрова телевизия blizoo DTV 140 като брой излъчвани програми, вид и т.н., като нееднократно са променяни и предлаганите HD канали.

Комисията също установява, че по-малко от 6 месеца след предлагането на промоционалната услуга повечето спортни канали в бонус пакета “HD Супер Спорт“ са спрени, а потребителите не са били информирани за това, въпреки че според общите условия за ползване компанията се задължава при промени да уведомява клиентите си.

В същото време през май 2013 г. „Близу Медиа енд Броудбенд” започва да предлага нов пакет „HD Селект“ със същите спортни програми, но срещу допълнително заплащане. По този начин клиентите на компанията, които са били привлечени от предложението да ползват пакета “HD Супер Спорт“ безплатно, сега са принуждавани да заплатят допълнително, за да продължат да гледат същите спортни канали в пакета „HD Селект“.

В своя защита дружеството посочва, че в пакет “HD Супер Спорт“ е включвало следните телевизионни програми: Nova Premiere League HD, Btv Action HD, Ring.BG HD, ESPN HD, Eurosport HD, Outdoor channel HD, Penthouse HD. В цитирания пакет са настъпили промени, като през юни 2013 г. е спряно излъчването на Nova Premiere League HD поради приключване на мачовете от английската Висша лига, през юли 2013 г. е спряно излъчването на ESPN HD поради спиране на излъчването на сигнала за Европа, през април 2013 г. временно е преустановено излъчването на Btv Action HD и Ring.BG HD в мрежата на Blizoo, като излъчването на тези канали е възстановено през май 2013 г.

Същевременно, извън представената информация за допълнителния бонус пакет „HD Супер Спорт“, "Близу Медиа енд Броудбенд“ не предоставя отговор на въпроса налице ли са и какви промени в предлаганите канали на основния пакет blizoo DTV 140, както и какви причини са наложили съответните промени.

Според ответника рекламните послания не са в състояние да заблудят и да повлияят на съзнанието на потребителя, тъй като посочената в тях „информация е точна, ясна и конкретна, като в допълнение и съобразно способността за възприятие на средно интелигентния, информиран и предпазлив потребител, са посочени телефон за контакт и интернет страници, от които всеки потребител може да придобие допълнителна информация относно процесния пакет“.

Компанията твърди, че рекламата не може да повлияе на икономическото поведение на потребителя и оттук не може да последва увреждане на интересите на конкурентите. Освен това броят абонати, възползвали се от процесния пакет бил несъществен спрямо броя абонати, ползващи услуги, сходни на предлаганите.

Ответното дружество не отрича твърденията на сигналоподателя, че за ползването на спортните канали, които са били част от бонус пакета, а впоследствие част от съдържанието на пакета HD „Селект“, потребителят трябва да заплати допълнителна цена. Това обстоятелство също не е упоменато в Общите условия на дружеството с крайните потребители, нито в договорите, сключени с тях, нито в рекламната кампания на дружеството за промотиране на услугата.

Подобно поведение според КЗК се окачествява като недобросъвестно, тъй като клиентите на дружеството, привлечени от предложението да ползват бонус пакет безплатно към основния пакет, реално не могат да се възползват от съдържанието на този пакет в частта му, която включва спортни канали, а ако искат да имат достъп до същите, са принудени да платят допълнително за нов пакет. Това, според КЗК, противоречи на добросъвестната търговска практика и привличането на абонати по този начин уврежда интересите на конкурентите на ответника.

Решението на КЗК подлежи на обжалване пред Върховния административен съд тричленен съства в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Вижте ни във Facebook